Καλή Σχολική Χρονιά

Καλή Σχολική Χρονιά
Καλή Αρχή!!!

Για γονείς

0 σχόλια
Κυριακή 17/05/2015

ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ(2)  Αυτοεκτίμηση

Αυτοεκτίμηση, είναι η ικανότητα των ατόμων να χειρίζονται τις προκλήσεις της ζωής και να αισθάνονται άξια για την ευτυχία. Η αυτοεκτίμηση ενδυναμώνει όλες τις πλευρές της ζωής και έχει αποδειχτεί πως άνθρωποι με θετικά συναισθήματα για τον εαυτό τους μπορούν καλύτερα να κατευθύνουν τους στόχους τους. Πρόσθετα δέχονται πρόθυμα τις συνέπειες των πράξεών τους. Τα παιδιά αρχίζουν να μορφοποιούν τα πρώτα συναισθήματα αυτοεκτίμησης από τις πρώτες έξι εβδομάδες της ζωής τους. Όταν λοιπόν ένα παιδί αναπτύσσοντας  αυτό το συναίσθημα συναντά θετικές αντιδράσεις κι ενθάρρυνση αποκτά αυτοπεποίθηση, ενώ αντίθετα τα παιδιά που υποβιβάζονται ή συναντούν θυμό και αδιαφορία τότε τείνουν να αισθάνονται ότι δεν τα θέλουν ή ότι είναι λιγότερο σημαντικά.



Παρασκευή 15/05/2015

ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ  (1)

 Τα συναισθήματα είναι το πιο ευαίσθητο και σπουδαίο κεφάλαιο για τη ζωή μας. Ξεκινά να μας απασχολεί από την πρώτη στιγμή που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας και διαρκεί για πάντα. Ο τρόπος που τα διαχειριζόμαστε, αναγνωρίζουμε, αποδεχόμαστε, καθορίζει τη στάση και τη συμπεριφορά μας απέναντι σε καταστάσεις και άλλους ανθρώπους μα προπάντων επιδρά στην αυτοαντίληψη και αποδοχή της προσωπικότητάς μας.  Ως ενήλικες τα γνωρίζουμε αυτά σε γενικές γραμμές και έχουμε βιώσει τις συνέπειες των συναισθημάτων μας. Το αν έχουμε καταφέρει να τα αναγνωρίζουμε σωστά και να τα ελέγχουμε όμως είναι ένα άλλο θέμα..  Όπως επίσης και η ικανότητά μας να είμαστε ευαίσθητοι στα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων (εν συναίσθηση) και να νοιαζόμαστε γι`αυτά.  Ο όρος που περιγράφει καλύτερα αυτές τις ικανότητες είναι ο όρος "συναισθηματική νοημοσύνη".  Έτσι μπορεί να είμαστε συναισθηματικά νοήμονες ή ακόμα και πτωχά εγωιστικά όντα, ανάλογα με το πόσο αναπτύξαμε τη συναισθηματική νοημοσύνη μας.

Τα νήπια βρίσκονται νοητικά στη φάση του εγωκεντρισμού. Δεν είναι εύκολο για εκείνα να μπουν στη διαδικασία του "μοιράσματος", να γίνουν μέλη μιας τάξης, να περιμένουν τη σειρά τους για να μιλήσουν ή να παίξουν με κάποιο παιχνίδι που τους κέντρισε το ενδιαφέρον.  Δεν αδιαφορούν για τους άλλους απλά δεν μπορούν ακόμα να βάλουν τον εαυτό τους στη θέση ενός άλλου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τους καυγάδες και τα συναισθήματα ματαίωσης που τους προκαλούν. Συχνά έχουν συναισθήματα τα οποία δεν γνωρίζουν τον  τρόπο να εκφράσουν ή να περιορίσουν.
Η συναισθηματική αγωγή δεν αφορά μόνο το νηπιαγωγείο αλλά και την οικογένεια. Προϋποθέτει ειλικρινείς και καλοπροαίρετες συζητήσεις για την επίλυση των προβλημάτων, την δημιουργία κλίματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης και την άνευ όρων αγάπη και αποδοχή από μέρους των γονιών προς το παιδί. Φυσικά η σωματική τιμωρία αποκλείεται.
Όταν η συναισθηματική αγωγή είναι κανόνας τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο, τα παιδιά ωριμάζουν συναισθηματικά και αναπτύσσουν παράλληλα την κριτική τους σκέψη και τη νοημοσύνη τους.  
 

Τα Φανταστικά Παιδιά Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea